Flaska

Idag tog hon flaskan och åt allting på första försöket!

Att vara mamma är underbart men man känner sig lätt velig och dum. Igår hoppades jag så mycket att det skulle gå lättare att ge ersättning. Och nu när det går lättare då känner man sig lite nere, för jag vet att det närmar sig slutet på amning och det "kapitlet" Samma sak med kläder, man ser med glädje hur hon växer i nya storlekar och med en klump i magen lägger man bort det som blivit för smått. Jag kommer nog ofta känna denna känsla, men det är nog så det ska vara. Att man både med glädje och lite sorg går in i alla nya skeden. Men så länge jag får vara med och se hennes utveckling är jag världens lyckligaste! Förhoppningsvis går det inte lika fort om några år...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Får man fråga varför du redan ska sluta amma henne? det ska man ju i alla fall göra 6 månader, helst längre.

2012-04-27 @ 22:36:21
Postat av: Linda

"det ska man ju i alla fall göra 6 månader, helst längre"

Det är det här jag tycker är så himla tråkigt, folk som inte kan låta bli att påpeka och ifrågasätta hur andra sköter sina barn.

som om det vore någon slags lag på hur länge man ska amma? Vet att det finns rekomenderat hur länge man borde amma, har dock aldrig läst att det finns en regel på hur länge man SKA.

För som du säkert redan vet så finns det många som inte KAN amma pga av olika skäl eller helt enkelt väljer att inte amma! Min mamma ammade mig i en månad för att hon inte KUNDE amma mer. Jag är fullt frisk, har inga allergier eller andra hälsoproblem. Så jag förstår som inte vad som skulle hända om man väljer att sluta amma efter 5 månader? För det är ju uppenbart att något fruktansvärt kommer att hända om man INTE ammar i 6 månader, HELST längre!

Men du kanske kan ge mig lite snabb info om det fruktansvärda som kommer att hända mig, eftersom jag nu bara ammade i en månad som liten, och du verkar ju ha läst alla böcker som du kunnat finna på åkerbloms bokhandel om "hur du sköter ditt barn rätt". Jag är oerhört Tacksam för svar om det nu skulle vara så att jag Omedelbart måste uppsöka akut sjukvård för det "fruktansvärda"! :)



Förlåt Ida, vet att jag absolut inte har något med det här att göra, Skulle egentligen bara komentera Hur otroligt fina ni är! Ta hand om er! puss!



2012-04-28 @ 13:36:05
Postat av: Svar: varför jag ska sluta amma.

Största anledningen till att jag ska sluta amma är att jag ska börja jobba igen till sommaren. Jag vill vänja av Elsy i ett långsamt tempo, dels för hennes skull men även för att det inte ska komma som en chock för min bröst. Har hört att rätt många får ont osv. Jag är väldigt glad att jag började tänka på det tidigt, eftersom det tagit nästan tre veckor att vänja Elsy med flaskan. Än så länge helammar jag Elsy, men kommer till veckan byta ut en måltid per dag, sedan får vi se hur lång tid det tar att sluta helt. Förmodligen kommer jag delamma minst en månad till. Det är huvudorsaken, men finns även fler orsaker till varför jag ska sluta.



Man rekommenderar att ge modermjölk ELLER modersersättning upp till 6månader efter som det innehåller allt ett barn behöver sitt första halv år.

2012-04-28 @ 21:05:53
URL: http://idacharlottee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0