Min duktiga tjej

Allt gick bra idag när BVC kom förbi, det var mest prat men dom vägde även lillan. Hon har gått upp till 3690g, mammas duktiga flicka. Så sedan vi kom hem från BB har hon gått upp lite mer än 300g. (dom går nästan alltid ner lite efter födseln, så även våran tjej som vägde 3378g när vi for hem från BB och 3505g när hon föddes) Dom har två veckor på sig att ta sig tillbaka till sin födelsevikt, det klarade Elsy galant.

Vår lilla familj var på Ica Maxi idag för att köpa lite mer blöjor och dylikt, det var skönt att ta sig ut en stund. Har fortfarande ont, så försöker ta det så lugnt som möjligt så att jag kan läka fortare. Annars har David precis lagt sig för att sova, själv har redan sovit två ggr under dagen. Sömnen blir minst sagt lite ruckad när man får barn. Nu väntar jag bara på att Elsy ska vakna så att jag får amma henne, mina bröst håller på sprängas.

Sedan ramlade ju navelstumpen av i morse mellan 06.00-06-30. Mycket skönt, nu ska det bara hållas rent!


Morfar och Elsy.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nämen! Denna blogg blir den nya att titta in på! Totalmissat! Återigen Grattis till den lilla :) När jag flyttar hem kommer jag och säger hej till er!

2012-01-18 @ 23:05:47
URL: http://icce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0