Hon förstår mig

Den heligaste stunden på dagen är morgonen, jag har alltid eller åtminstonde sedan jag och David flyttade ihop värdesatt min morgon väldigt högt. Om jag börjar jobba kl 06.00 ställer jag klockan på 04.15 så att jag i lugn och ro ska hinna äta frukost, läsa bloggar m.m. Det är min egna tid, eftersom David oftast stiger upp efter mig. Men när Elsy kom, trodde jag att denna tid skulle vara förb, men icket. Varje morgon är hon jätte nöjd, efter lite mat såklart. Då kan hon vara för sig själv i mist en timme, hon pratar, ler, skrattar och rör sig. Medans jag äter frukost och läser bloggar helt ostört. Det är som att hon förstår att för att mamma ska vara glad och nöjd måste hon få denna tid för sig själv. Finaste finaste finaste du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0